Pages

Wednesday 6 January 2010

Tak Tahu

Aku tak taw cam ne nak uahkan kat sini...
Tadi aku balik keje awal..
Da lame aku tak balik awal macam tadi..
17:30 aku dah balik dah..
Mak cik aku pun tak balik lagi...
On the way nak balik,
aku rase macam nak menangis jer...
Macam,  emm...
Entah lah...
x taw cam nk describe my feeling here...

Aku x nak balik umah sebenarnye...
Aku x ley ar nk hadap muke mak cik and pak cik aku...
Aku nak gi somewhere yang boley tenangkan ati aku sekarang ni...
aku lencongkan moto aku ke Putra Avenue..
Pusing2 jap..
x der ape pun...
Aku x taw nak gi mane lagi...
Arghhh...
Balik jer lah...

Sampai kat umah pun masih kosong jer...
Lepas angkat baju, bla-bla-bla....

Aku call mak aku..
Cakap ngan adik aku...
Rindunye kat adik....
Rindu nye kat kampung....
Rindunye ngan all the thins i've done before...
aku rase aku nak buat balik semua bende best yang aku wat dulu...

Then, aku masih sendiri kat rumah...
18:30.
Aku masih sorang-sorang.
Hati aku dah parah dah!
Aku tak ley nak stand here longer and longer...
I just can't...

So, I get out from there...
Cari ketenangan dengan cara aku sendiri...
Walaupun pada hakikat nya aku masih lagi belum tenang sepenuhnya,
tapi aku kuatkan hati untuk tenangkan diri...
Aku cube amalkan ape yang die ajar kat aku...
Feel better..
A bit lah..
Better than nothing...

Sekarang pun,
Aku masih lagi mencari ketenangan aku sendiri...
Aku x taw nanti balik rumah nak hadap muke makcik ngan pakcik aku macam mane....
Aku....
Entahlah....
Tak taw kenape aku rase macam ni...
Sedangkan sebenarnye tak de ape pun yang berlaku..
It just my feeling..
The unnamed feeling...
Something that i cannot describe, even by words...

lepas aku penuhkan entry ni pun,
aku masih lagi belum dapat ketenangan yang aku nak...
Aku masih hawaw!
Masih same macam tadi!
Arrrrrrrrrgggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

2 comments:

Anonymous said...

belajarlah berterima kasih pada orang yang telah menolong walaupun pertolongan itu tak seberapa. Hargailah pengorbanannya walaupun ia sekecil kuman. Jangan jadi org yg lupa diri bila dah semakin berjaya. Ingat...tanpa pertolongan itu mungkin kita masih di takuk lama.

Hajar Adira Kifly said...

Terima kasih kerana sudi mengingatkan...
Tak terniat pun di hati untuk melupakan apa yang di dihulurkan selama ini...
Cuama sekarang ni, saya belum mampu untuk pulang kepangkuan keduanya dan memohon sejuta keampunan atas segala salah dan silap yang telah dilakukan...
Kekuatan itu belum hadir walau sedetik pun...

Nak lari jauh, pasti aku tak termampu.
Nak menghampirinya, Kekuatan yang dulunya amat mudah diperolehi, terasa begitu sukar kini...
Entah kenapa...

Sesungguhnya, aku amat berharap, agar mereka dapat memaafkan diriku dan menerimaku dengan tangan yang terbuka...
Amien,..