Pages

Monday 11 January 2010

Penat Gila!!!

Semalam, satu hari aku berjalan.
Dari bangun tidur sampai lah malam.
Sebenarnye, Hari Sabtu, aku gi somewhere...
Apply keje kat situ.
Kenape Aku pilih tmpat tu walaupun aku taw kat tmpat laen ade gaji lebih besar?
Sebab aku nak cari ketenangan.
Aku nak bina hidup yang gembira.
Bukan hidup yang kacau bilau!

So, semalam hari kedua aku kat rumah member.
 Aku keluar rumah die tgh hari.
Lepas gi bank, aku masuk dua tiga tempat tu.
Aku apply je lah keje kat situ.
Memandangkan gaji dan kerje die yang ok ngan aku.
So, dalam 2 hr lepas, ade lah dekat 15 tmpat aku apply.

Then, dari Parkson kat situ, aku terus jalan kaki ke Stesen KTM.
Memandangkan dekat x sampai 5 minit, aku jalan je lah.
Lepas beli tiket, komuter sampai.
Aku masuk je lah. kalau x, lame lah aku dok nak menunggu lagi.
Dok boring2, aku bace Novel Pelangi karya Hlovate.
Karya orang laen da x bape best skarang.
Aku skrg bace novel yang banyak dialog English je.
Tak pun terus bace novel English.
Cam novel Cecelia Ahern.

Sampai ke KL Central, Aku turun.
Aku tunggu bas pulak kat depan monorail.
Sebab aku taw, kalau weekend, mak cik aku 1 family mesti keluar.
So, klu aku amik komuter ke Batu 3, x de sape nak amik aku.
Berjam2 aku kene tungu bas!
Penat gile!!!
Asik2 bas U64, U63,U80,U88,U74 and bl-bla-bla...
Tengok! sampai no bas pun aku boley hafal!!!
Dari kul 16:35 aku turun dari KL Central tu, sampai kul 18:00 baru ler
bas U65 terkedek2 sampai.
Aku nampak bayang bas tu jer, aku terus laa naik.
Aku ingat ade lagi tempat duduk kosong.
Tak de upenye!
Hampeh tul lah!
Nak x nak, aku kene lah berdiri...
Ni satu lagi hal!
Berdiri lagi!
Dah lah lagi tadi aku berdiri.
Ni dalam bas pun kene berdiri lagi..
Arghhh....
Hawaw!!!

Dalam bas, aku berdiri sebelah sorang kawan ni.
Interesting!
She's doing something that make me want to be her friend...
Don't know why.
But, she has something special thing.
So, aku mnx contact number die.
Borak2 dengan die..

Sampailah kat Shah Alam 23 ke 24 cam tu..
Kat sini baru lah ade tmpat duduk yang kosong!
Aku ape lagi..
Belang pun belakang lah...
Duduk je, aku terus bukak lagu.
Boring gile!!!
Dah lah tu, penat lagi!
Haduiii.....

Furthermore, sampai je kat Alam Megah, Aku terus turun.
Ni satu lagi hal!
Dari situ aku kene jalan kaki lagi!
Nak sampai umah, ade lah dekat 2km gak...
Nasib badan lah labu....
Nak buat macam mane..
Kat umah tak ade orang...

Daripade aku duduk melangok cari masalah kat busstop,
better aku jalan kaki..
Aku masih lagi bukak lagu..
Kali ni aku bukak lagu Hip Hop ngan lagu Metalica jer...
Sekadar mengalirkan semangat aku nak balik umah cepat.hiihihihihih
Lagi laju aku jalan, lagi cepat aku sampai umah, lagi cepat aku hilang penat..
At last,aku sampai rumah tepat 20:00 malam...
Tak toleh kanan kiri - sebab tak ade orang pun kat umah tu
aku terus naik atas.
pas mandi dan bla-bla-bla, aku terus BAM!!!
Tidur lah dul....
Ape lagi!
Malas nak wat ape2 lagi!
Lagi pun hari ni keje...

Ok!!
Sambg di laen lembaran...
Daaaaaa......

No comments: