Pages

Thursday 7 January 2010

Hidup Semula

Semalam,
macam-macam rasa yang aneh wujud dalam hidup aku.
sampai aku rasa nak larikan diri dari sini.
Duduk dalam dunia aku tanpa orang yang pernah kenal aku sebelum ni.

Malam tadi,
aku tak boleh nak tido.
kejap-kejap sedar.
dah lah mate tak ley nak lelap.
Pejam mate pun tak nak tido.
Mate dah sleepy dah...
Ape sal entah.
Dah lah tu, aku asik terjage jer malam tadi.
Kejap-kejap bangun.

Aku ingat  dah subuh dah, tup-tup kul 05:00 pun tak lagi!
Hampeh!!

Dan hari ni...
Aku bangun dengan hati dan jiwa yang kosong!
Hati aku kering.
Aku buat rutin pagi aku macam biase dengan hati yang kosong.

Aku buka radio Music FM.
Saje lah.. Dah lame tak dengar radio Melayu.
Selalu dengar Fly FM jer...

Ade motivsi pagi.
Tahun lepas dengan Dr. HM. Tuah.
Tahun ni dah tukar pulak dengan Dr. Rabiah.
Kalau tak silap aku lah..
Aku pun bukan ingat sangat name die.

Aku nak dengar content die jer.
Nak taw amende die cakap?
Tentang Kebahagiaan...
Macam mane nak cipta kebahagiaan untuk diri sendiri!
aku ape lagi. tinggi kan volume ar..

Dr. ni cakap, "lupe kan ape yang tak best dalam hidup kite.
just ingat something yang buat kite ceria selalu.."
Dulu, kini, dan selamanya... -  ni ayat aku. aku tambah jer.. hahha..
"Lupe kan ape yang dah lepas. Pandang kehadapan dan jangan pandang kebelakang."
"Bina semangat yang baru untuk bahagia.
Cipta bahagia dengan melakukan ape yang kita mahukan.
Bangun dari mimpi semalam.
Jangan lagi ingat bende2 yang boley buat kita berada dalam keadaan
duka cita sentiasa.
Think +ve. Stop thinking -ve"
Itu je yang die sarankan untuk mencari kebahagiaan.

So, aku try buat ape yang die sarankan.
Aku rase betul gak ape yang die cakap.
Fikir bende yang Menggembirakan aku senang-senang buat aku happy.
Hahha..
Tak ade orang yang akan menggembirakan diri kita 
kalau kita tak gembirakan diri kita sendiri!
The End...

No comments: