Pages

Thursday 31 December 2009

Happy New Year









Happy New Year 2010...

Hari ni, hari terakhir dalam tahun 2009.
Tahun yang membawa perubahan besar dalam hidup aku...
Lepas melalui ape yang x nak aku lalui, aku tercampak juga di sini.
Di dunia asing ni.
Meninggalkan segala yang aku tak ingini adalah jalan terbaik buat aku,
biarpun pada hakikatnye, jalan yg aku tinggalkan tu
adalah jalan pilihan mak dan ayah aku...

Aku dah malas nak berdolak-dalih ngan diorang.
Dah berkali-kali aku suakan hasrat aku, tapi tiap tu jugak lah alasan yang same di berikan.
"Nantilah... Cari yang kerajaan dulu...
Ade lagi setahun kan..."
Tapi, aku yang x leh nak tahan.
Duduk kat bawah ketiak mak bapak. Menganggur kat rumah tak de wat ape-ape.
Buat perabih boreh ajo.
Bermula dari saat aku membuat keputusan yang satu itu,
aku melangkahkan kaki aku keluar dari situ.
Meninggalkan semua dunia aku yang dulu dengan satu tujuan walau dengan secebis kejayaan.
Harapnya, satu kejayaan kecil sekecil kuman ni,
boleh membawa kejayaan yang paling besar dalam hidup aku lepas ni...
Amien...

Dan, selepas ni...
Bermula saat ni, aku kene beringat-ingat.
Walau siapa pun aku, aku cuma insan yang kecik.
Impian aku masih jauh lagi untuk dicapai..
so, kalau nak buat bende yang puaskan hati sendiri,
usaha tu kene kuat.
Jangan takat Cakap jer yang Lebih.


And, korang-korang ingatkan lah kat aku yer...
kot-kot aku lupe...
hehehehee..


Any way, aku nak ucapkan
Selamat Tahun Baru 2010.
Semoga tahun ni akan menjadi tahun yang paling bermakna dan membawa tuah dalam hidup aku...
Amin...


May God Bless...


No comments: