Pages

Wednesday 14 April 2010

tidur

malam tadi malam keempat aku susah nak tidur..
aritu, dekat kul 3 baru aku ley lelap.
kelmarin,ok sikit. dalam kul 2 aku da lena da.
malam semalam, pun lbey kurang jer...
tapi malam tadi.fuhh...
dengan sakit kepale, dengan panas nye, dengan suasana yang agak bising - entah apesal tah orang kampung aku asik lalu lalang depan umah aku malam2 bute.
da kene sampuk antu agaknye...

kul satu, aku gi dapur.
minum air.duk lepak kat luar jap. bergelap. saje x bukak lampu sebab lampu dr dalam da cukup terang, kot.
masuk jap tambah air. kepale masih pening berdenyut2.
aku masuk lagi sekali. gi cari panadol. dapat.
ade pun dalam box ubat mak aku.
aku tengok betul2. takut teramik ubat mak aku. naye.

aku letak ubat mak, aku bukak panadol, then telan.
teguk air suam sekali.
baru jer air tu lepas kat dari tekak, aku rase lain macam.
asal rase panadol ni pelik??
x sampai seminit, aku da rase nak termuntah.
terus aku lari kebelakang balik.
tepat sampai kat kaki lima lua, semue isi da keluar.
hadui...
pil ape yang aku telan?
5 minit kat situ.
da setle, aku masuk balik. aku cek pil ape yang aku telan.
ceh, aku elak2, tu yang aku telan!
mengong!!
hape da!
asal mate aku ni?
gi telan dispose tu apesal?
mane la aku x muntah?
aduyai..
x pasal2..
dengan berat yang bertambah2 berat kepale, aku terus baring pas tutup lampu.
pusing kanan, pusing kiri.
x lena gak...
bace doa sikit,.
bace bismillah banyak2..
tak lena gak.
last2 aku bukak mp3.
pasang lagu hard rock metal.
tak lame baru aku dapat tido.

fuhh!!!
haru idup.
 

No comments: