Pages

Wednesday 14 April 2010

doc...

5.30 pagi.
bapak aku kejut bangun.
"nape?"
"bangun."
"hm..." aku tarik selimut. tutup kepale. sambung tidur.
bapak aku kejut along pulak.
tak lame bapak aku masuk bilik aku balik. die kejut aku.
"ko nak bangun ke tak?"
"kejap la.. ngantuk ni. malam tadi tido dekat kul 4. sat gi bangun la"
" apesal tido lambat?"
"tah. ade hantu kacau"
"banyak la ko punye antu! bangun!"

bapak aku terus keluar bilik.
jap la...
kot yer pun nak suruh aku bangun, agak2 lah wei..
nk x nak, azan da ade org laung.
sebelum aku kene balun, aku bangun.
gi belakang je, aku terbau pil mak aku.
nak kate mak aku tengah makan pil tu, x nampak pulak mak aku makan.
orang nye pun kat bilik air.

gulp!!
aku lari gi belakang.
keluar lagi isi perut aku!!
hadui.
x tahan.
lembik aku cam ni.
bla-bla-bla...

aku jumpe doc tadi.
die tanye aku pasal dspose tu.
"kenape awak amik pil tu?"
" hish doc ni.
kan saye da cakap. teramik. x sengaje.
nak amik panadol. teramik pil mak saye pulak."
"awak ade alahan makan pil ke?"
"entah. setahu saye x de."

"ok."

da tu die cek telinge aku.kanan n kiri.
apesal aku x tau.
then, tetibe je.
asistn doc dr sebelah bukak pintu.
aku terbau pelbagai jenis pil dalam tu.
gulp!
sekali lagi.mate aku terus melilau cari sinki.
Jumpe!
aku muntah lagi kat situ.
doc tu bangun gi sebelah aku.
die bagi aku minum air pas tu.
die geleng tengok aku.

then, aku duduk balik.
"awak da ok?"
"x ok." tapi aku angguk.
"ha?"
"eh, ok" kali ni aku geleng pulak.
"awak ni ok ke x?"
"entah."
die pulak geleng.

die suruh aku gi cek air kencing.
aku buat.
then jumpe die balik.
die garu kepale. entah2 ade kutu. hihihi..
"ni -ve."
"ape yg -ve?"
"x de"
"boley sy cek perut awak?"
gulp!
buang tebiat ape doc ni.
da ar lelaki. nak cek2 perut aku plak.
"er..."
"nurse. tolong saye"
nak x nak, aku buat jugak.
setle.


"bile last awak makan?"
"makan ape?"
"nasi? makanan berat? breakfast td amik x"
"nasi da 2 hari x makan. gusi bengkak. makan oat je 2 hr ni bile lapar.
knp?"
"awk ade gstrik?"
"x"
die garu kepale
"so, doc. what the prob?
knp sy jd cam ni?"
die diam. die garu kepale lagi.
"awak kene gastrik ni.awak amik ubat nnt,balik makan nasi. pas tu makan ubat tu sume.
hm, next week awak buat med chekup kat bp.
pukul 10"
"ok. thanx doc"
die angguk je. aku keluar.

aku gastrik?
heh..
tapi sampai muntah2 kalau bau ubat pelik2?
hadei...
balik, aku x terus makan nasi.
aku makan oat dulu.
kul 3 baru aku makan nasi.
pas makan ubat, aku terus tombang.
sepuluh minit pas tu, aku bangun.
tetibe nak temuntah balik.
terus keluar.
memang pun. ape aku makan, sume keluar.
lembik aku cam ni wei...
hadei...

No comments: