Pages

Monday 7 June 2010

Lame mencari Sky of Heaven

Da lame aku x update blog ni...
Dalam sebulan ni, macam2 bende jadi pade aku...

aku nak mengimbau novel yang Hlovate tulis. Rooftop Rant.
Dalam Rooftop Rant, Trisy ade Jade yang always care and concern about her..
all abt herself..
Trisy pun ade Buk Jah yang tiap ari jage makan n minum die kat umah.
bile die kat kampung n Jade left, die just ade Pak Su, Atuk n Opah die jer...
sebelum ade Jade, Trisy banyak terluke..
die sendiri, x berteman..
die x de sape2 yang boley tolong pulihkan ati die kalau die terluke..
Die selalu ubati hati dan perasaan die sorang2..
die tenangkan ati dan diri die kat atas Rooftop..
Die selalu cube nak tarik perhatian orang supaye orang taw yg die wujud dalam dunia ni...

Bile aku bace novel ni., aku banyak muhasabah diri..
aku tengok dalam diri aku, aku x nafi kan...
sedikit sebanyak, ade persamaan antare aku dgn Trisy..
cume bezanya, Trisy tersisih drpd Family die yang ade masalah..
Family die kucar kacir...

Aku plak x mcm tu..
Family aku masih lg family...
Aku plak kene jd Buk Jah untuk diri aku sendiri..
dulu aku ade Sky of Heaven, tempat aku berpaut dalam aku melepas kan rasa hati..
tempat aku menangis kalau aku ade masalah...
tempat yg aku boley lari dr masalah...
tapi, sejak 2 -3 tahun belakangan ni, aku da x de Sky of Heaven lg dah...
aku x taw mane tempat yg aku boley lepak klu aku ade masalah..
tempat yg aku boley lari dr kekusutan hidup...
Dan aku x de Jade yg care n concern trhadap masalah aku..
aku x de Pak Su yang same kepale dgn aku..
yg boley dgar aku meratap kalu aku hilang Jade dlm idup aku..
n aku jugak x de Opah n Atuk mcm yg Trisy ade...

tapi, dalam pade aku sorang2...
aku jumpe satu bintang yang boley buat aku senyum tatkale aku bersedih..
aku dah ade dahan yang aku boley berpaut sejak satu bulan yang lalu..
semalam genap sebulan aku mengenali die secare mendalam...

aku da jumpe orang mcm Jade..
aku da jumpe balik Sky of  Heaven aku..
tempat impian aku sejak dulu...
aku ade dahan yang aku boley berpaut...
aku ade Pak Su yang boley aku luah kan ape jer kat die..
 aku ade someone yang aku anggap terlalu penting dalam idup aku...


yang ni...
aku mengaku..
yang aku da jumpe Cinta Pertame aku..
Aku memang Cintakan die...
Sepenuh ati aku...

No comments: